Dr. Kovács Norbert blogja

ügyvéd, felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadó, energetikai szakjogász

Az ügyfél helyett az áramszolgáltató fizet?

2013. június 26. 15:57 - dr. Kovács Norbert

A Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége másfél millió forintra bírságolta a területén működő áramszolgáltatót, mivel az az egyik ügyfelénél, egy nem hiteles mérő adatai alapján, lényegesen túlszámlázta a fogyasztást - a jogeset a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapján jelent meg.

Az ügyfél 2012 tavasza óta vitázott az áramszolgáltatóval, mivel az plusz 547 ezer forint áram- és 47 ezer forint mérő-hitelesítési díjat számított fel neki. A reklamációra az a válasz érkezett, hogy a számlázott összegek reálisak.

 

Amikor az ügyfél a megyei kormányhivatal - elsőfokú - fogyasztóvédelmi hatóságához fordult, az közigazgatási hatósági eljárást indított az ügyben.

Ebből derült ki, hogy a mérő hitelessége 2010 utolsó napján lejárt, azóta "joghatásos mérésre nem alkalmas" villanyóra alapján számlázott a szolgáltató. Ezért a szolgáltató az eredeti, több mint félmilliós követelését 88 ezer forintra mérsékelte, a hitelesítési díjról pedig lemondott, miután arról a saját költségén köteles gondoskodni.

Annak ellenére, hogy a panasz megoldódott, az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság másfél millió forintra bírságolta az áramszolgáltatót. Az indok: a számlázási- és a hitelesítési kötelezettség megsértése, továbbá a panaszkezelés határidejének túllépése.

 

napi.hu

komment
süti beállítások módosítása